Circular No.परिपत्र सं. |
Monthमहीना |
Subjectविषय
|
TRG-163/2022TRG-163/2022 |
Decemberदिसम्बर |
Webinar on Savitribai Phule's Impact on Women's Education in India'भारत में महिला शिक्षा पर श्रीमती सावित्रीबाई फुले का प्रभाव' विषयक वेबिनार | कार्यक्रम विवरण | Programme Schedule |
Acad-162/2022Acad-162/2022 |
Decemberदिसम्बर |
Sustainability Accelerator for Students - Accelerating a sustainability mindset in youth and advancing skills for green jobs |
TRG-161/2022TRG-161/2022 |
Decemberदिसम्बर |
5 days' Online Training on 'Animation as Digital Resource for Teaching & Learning' by CIET, NCERT'शिक्षण प्रक्रिया में डिजिटल संसाधन के रूप में एनिमेशन' विषयक 5 दिवसीय ऑनलाइन प्रशिक्षण के संबंध में |
TRG-160/2022TRG-160/2022 |
Decemberदिसम्बर |
Live Demonstration of Virtual Labs on DIKSHA portal scheduled by CIET NCERTके.प्रौ.शै.सं. (CIET) रा.शै.अनु.एवं प्र.परिषद् (NCERT) द्वारा आयोजित दीक्षा पोर्टल पर आभासी प्रयोगशालाओं के लाइव प्रदर्शन संबंधी |
Acad-159/2022Acad-159/2022 |
Decemberदिसम्बर |
Digital Exhibition showcasing the courage and sacrifice of Sahibzada Zorawar Singh ji and Sahibzada Fateh Singh ji on 26th December 2022 |
Acad-158/2022Acad-158/2022 |
Decemberदिसम्बर |
India's G20 Presidency - reg. |
TRG-157/2022TRG-157/2022 |
Decemberदिसम्बर |
Inviting entries for the All India Children's Educational eContent Competition (AICEeCC)बाल शिक्षा से संबंधित अखिल भारतीय ई-सामग्री प्रतियोगिता (AICEeCC) के लिए प्रविष्टियाँ आमंत्रित करने के संबंध में |
Acad-156/2022Acad-156/2022 |
Decemberदिसम्बर |
Commemoration of 1st Veer Bal Diwas on 26th December 2022 |
Acad-155/2022Acad-155/2022 |
Decemberदिसम्बर |
3rd CBSE EXPRESSION SERIES for the Session 2022-23 |
Acad-154/2022Acad-154/2022 |
Decemberदिसम्बर |
Operational Guidelines for development of 'Swachhata Action Plan' in each school under Samagra Shiksha |
Acad-153/2022Acad-153/2022 |
Decemberदिसम्बर |
Bharatiya Bhasha Utsav - reg. |
TRG-152/2022TRG-152/2022 |
Decemberदिसम्बर |
Webinar on the topic 'Maithili Sharan Gupt Ji ke Lekhan mein Bharatiya Sanskriti ki Mahatta'मैथिलीशरण गुप्त जी के लेखन में भारतीय संस्कृति की महत्ता | कार्यक्रम विवरण | Programme Schedule |
TRG-151/2022TRG-151/2022 |
Decemberदिसम्बर |
Dissemination of information regarding availability of Virtual Labs on DIKSHA Platformदीक्षा (DIKSHA) प्लेटफॉर्म पर उपलब्ध आभासी प्रयोगशालाओं (Virtual Labs) के बारे में सूचना के प्रसार के संबंध मे |
CBSE-17/2022CBSE-17/2022 |
Decemberदिसम्बर |
CBSE Inter School Band Competition | Apply Now |
CBSE-16/2022CBSE-16/2022 |
Decemberदिसम्बर |
Pariksha Pe Charcha 2023 reg. |
Acad-150/2022Acad-150/2022 |
Decemberदिसम्बर |
Submission of details of Art-Integrated Project at KALASETU Portal |
Acad-149/2022Acad-149/2022 |
NovemberNovember |
Fit India School Week |
Acad-148/2022Acad-148/2022 |
NovemberNovember |
Celebration of Constitution Day |
Acad-147/2022Acad-147/2022 |
NovemberNovember |
Azadi Ka Amrit Mahotsav - Har Ghar Dhyan Campaignआजादी का अमृत महोत्सव - हर घर ध्यान अभियान के संबंध में |
Acad-146/2022Acad-146/2022 |
NovemberNovember |
eRaksha Competition 2022ई-रक्षा प्रतियोगिता 2022 के संबंध में - Annexure |
Acad-145/2022Acad-145/2022 |
NovemberNovember |
Training and Assessment for Teachers Teaching Skill Courses Geospatial
Technology |
Acad-144/2022Acad-144/2022 |
NovemberNovember |
Two-days’ Capacity Building Program for Teachers Teaching “Fashion Studies” (skill subject) in CBSE affiliated schools |
Acad-143/2022Acad-143/2022 |
NovemberNovember |
Training and Assessment for the Teachers Teaching Skill Course, Medical Diagnostic |
TRG-142/2022TRG-142/2022 |
NovemberNovember |
Introduction of Capacity Building Programme on School Health & Wellness in CBSE affiliated schoolsके.मा.शि.बो. से संबद्ध विद्यालयों में विद्यालय स्वास्थ्य एवं कल्याण पर क्षमता संवर्धन कार्यक्रम प्रारम्भ करने के संबंध में |
Acad-141/2022Acad-141/2022 |
NovemberNovember |
Celebration of Janajatiya Gourav Diwas (15th November, 2022)जनजातीय गौरव दिवस समारोह (15 नवंबर, 2022) के संबंध में |
Acad-140/2022Acad-140/2022 |
NovemberNovember |
Extension of Last Date for Applying to Participate’ in Āryabhaṭa Ganit Challenge-2022आर्यभट्ट गणित चैलेंज-2022 में भाग लेने के लिए आवेदन करने की अंतिम तिथि का विस्तार |
Click here to apply |
TRG-139/2022TRG-139/2022 |
NovemberNovember |
Webinar on Rashtriya Jagaran (National Awakening) and the role of Jaishankar Prasad Jiराष्ट्रीय जागरण एवं जयशंकर प्रसाद जी की भूमिका विषयक वेबिनार | Webinar programme schedule: Jaishankar Prasad Ji - वेबिनार कार्यक्रम कार्यक्रम: जयशंकर प्रसादजी |
TRG-138/2022TRG-138/2022 |
NovemberNovember |
Continuous Professional Development (CPD) Courses being offered for the academic session 2022-23शैक्षणिक सत्र 2022-23 के लिए सतत व्यावसायिक विकास (सीपीडी) पाठ्यक्रमों के संबंध में |
शैक्ष.-137/2022Acad-137/2022 |
NovemberNovember |
Industry Engagement & Technology Exposure Program for CBSE students |
शैक्ष.-136/2022Acad-136/2022 |
NovemberNovember |
Teacher Training Sessions to be conducted by CBSE in partnership with Microsoft |
शैक्ष.-135/2022Acad-135/2022 |
NovemberNovember |
Āryabhaṭa Ganit Challenge-2022आर्यभट्ट गणित चुनौती-2022 के संबंध में |
Click here to apply |
शैक्ष.-134/2022Acad-134/2022 |
NovemberNovember |
CBSE Reading Challenge -2022-23केमाशिबो पठन चुनौती 2022-2023 |
शैक्ष.-133/2022Acad-133/2022 |
Octoberअक्तूबर |
Extension of Last Date for ‘Registration of Students’ and ‘Applying to Participate’ in CSBE Inter-School Sports & Games Competitions (2022-23)
के.मा.शि.बो. इंटर-स्कूल स्पोर्ट्स और गेम्स प्रतियोगिताओं (2022-23) में 'विद्यार्थियों के पंजीकरण' और 'भागीदारी हेतु आवेदन’ करने की अंतिम तिथि का विस्तार
|
शैक्ष.-132/2022Acad-132/2022 |
Octoberअक्तूबर |
Extension of Last Date for Registration for CBSE Heritage India Quiz 2022-23.
के.मा.शि.बो. भारतीय विरासत प्रश्नोत्तरी 2022-23 के लिए पंजीकरण की अंतिम तिथि का विस्तार |
शैक्ष.-131/2022Acad-131/2022 |
Octoberअक्तूबर |
Project Veer Gatha Edition-2
परियोजना वीर गाथा संस्करण 2 |
शैक्ष.-130/2022Acad-130/2022 |
Octoberअक्तूबर |
'Unity Run' on Rashtriya Ekta Divas (National Unity Day)
राष्ट्रीय एकता दिवस (नेशनल यूनिटी डे) पर 'एकता दौड़' के संबंध में |
शैक्ष.-129/2022Acad-129/2022 |
Octoberअक्तूबर |
Vidyarthi Vigyan Manthan (2022-23): Science Talent Search Examinationविद्यार्थी विज्ञान मंथन (2022-23): विज्ञान प्रतिभा खोज परीक्षा |
शैक्ष.-128/2022Acad-128/2022 |
Octoberअक्तूबर |
Observing Vigilance Awareness Week (VAW) – 2022 in Schoolsविद्यालयों में सतर्कता जागरूकता सप्ताह (वीएडब्ल्यू) – 2022 के आयोजन के संबंध में |
शैक्ष.-127/2022Acad-127/2022 |
Octoberअक्तूबर |
Formation of Hubs of Learning- for Collaboration among Affiliated Schools for self-improvementसंबद्ध स्कूल के बीच स्व-सुधार के वलए सहय ग हेतु अवधगम केंद् (हब्स ऑफ लवनिंग) के गठन के संबंध में
|
शैक्ष.-126/2022Acad-126/2022 |
Octoberअक्तूबर |
CBSE Inter-School Sports & Games Competitions (2022-23) |
शैक्ष.-125/2022Acad-125/2022 |
Octoberअक्तूबर |
Global Handwashing Day (GHD) 2022 with theme 'Unite for Universal Hand Hygiene''यूनाइट फॉर यूनिवर्सल हैंड हाइजीन' विषय के साथ ग्लोबल हैंडवाशिंग डे (जीएचडी) 2022 के संबंध में |
शैक्ष.-124/2022Acad-124/2022 |
Octoberअक्तूबर |
Stamp Design Competition under 'Har Ghar AKAM Souvenir Aur Stamps' Celebrations'हर घर अकम स्मारिका और डाक टिकट' समारोह के अंतर्गत डाक टिकट डिजाइन प्रतियोगिता के संबंध में |
शैक्ष.-123/2022Acad-123/2022 |
Octoberअक्तूबर |
Quiz Program to spread awareness regarding INTERPOL |
TRG-122/2022TRG-122/2022 |
Octoberअक्तूबर |
Announcement of “Multilingualism” as Training Theme for the sessions 2022-23 |
शैक्ष.-121/2022Acad-121/2022 |
Octoberअक्तूबर |
CBSE Adolescent Summit on Life Skills, Mental Health, Safety and Well Being (15-17 December 2022) |
शैक्ष.-120/2022Acad-120/2022 |
Octoberअक्तूबर |
NHRC Award Winning Short Films – reg. |
शैक्ष.-119/2022Acad-119/2022 |
Octoberअक्तूबर |
CBSE Heritage India Quiz - 2022के.मा.शि.बो. भारतीय विरासत प्रश्नोतरी -2022 | Apply Now | User Manual |
शैक्ष.-113/2022Acad-113/2022 |
Octoberअक्तूबर |
CBSE-CVC Essay Writing Competition |
शैक्ष.-117/2022Acad-117/2022 |
Septemberसितम्बर |
Webinar on New Challenges before the Hindi Language and solutions
from the point of view of Munshi Premchand Jiहिंदी भाषा के सन्मुख नवीन चुनौतियाँ एवम् मुंशी प्रेमचंद जी के दृष्टिकोण से समाधान के उपाय विषयक वेबिनार | Joining information linkजानकारी लिंक |
शैक्ष.-116/2022Acad-116/2022 |
Septemberसितम्बर |
CBSE Science Exhibition 2022-23सीबीएसई विज्ञान प्रदर्शनी 2022-23 | Click Here to Applyयहां आवेदन करें |
शैक्ष.-115/2022Acad-115/2022 |
Septemberसितम्बर |
Scouts and Guides Activities in Schools |
शैक्ष.-114/2022Acad-114/2022 |
Septemberसितम्बर |
2nd CBSE EXPRESSION SERIES: 'Tourism in India' for the Session 2022-23द्वितीय के.मा.शि.बो. अभिव्यक्ति श्रृंखला: सत्र 2022-23 हेतु 'भारत में पर्यटन' |
शैक्ष.-113अ/2022Acad-113A/2022 |
Septemberसितम्बर |
Online Training on Virtual Labs for Teaching, Learning and Assessment |
शैक्ष.-112/2022Acad-112/2022 |
Septemberसितम्बर |
Azadi Quest – reg.
आज़ादी क्वेस्ट के संबंध में
|
शैक्ष.-111/2022Acad-111/2022 |
Septemberसितम्बर |
Vidyarthi Vigyan Manthan (2022-23): Science Talent Search Examination
विद्यार्थी विज्ञान मंथन (2022-23): विज्ञान प्रतिभा खोज परीक्षा |
शैक्ष.-110/2022Acad-110/2022 |
Septemberसितम्बर |
INSPIRE Awards – MANAK Scheme (2022-23) |
शैक्ष.-109/2022Acad-109/2022 |
Septemberसितम्बर |
Inviting articles for CENBOSEC (July-December 2022)
सेनबोसेक (जुलाई-दिसंबर 2022) के लिए लेख आमंत्रित करने के संबंध में |
शैक्ष.-108/2022Acad-108/2022 |
Septemberसितम्बर |
Project Veer Gatha Edition 2
|
शैक्ष.-107/2022Acad-107/2022 |
Septemberसितम्बर |
Year Long Commemoration of ‘Hyderabad State Liberation’ for the Period of 17.09.2022 to 17.09.202317.09.2022 से 17.09.2023 की अवधि के लिए 'हैदराबाद स्टेट लिबरेशन' का पूरे वर्ष आयोजित होने वाले स्मरणोत्सव के संबंध में
|
शैक्ष.-106/2022Acad-106/2022 |
Septemberसितम्बर |
Student Outreach Program - Road Safety: Roles & Responsibilityविद्यार्थी आउटरीच कार्यक्रम - सड़क सुरक्षा: भूमिकाएं और जिम्मेदारी
|
शैक्ष.-105/2022Acad-105/2022 |
Septemberसितम्बर |
Data Submission regarding Poshan Maah and Pakhwadaपोषण माह और पखवाड़ा के संबंध में डेटा प्रस्तुत करने के संबंध में
|
शैक्ष.-104/2022Acad-104/2022 |
Septemberसितम्बर |
Nari Shakti Puraskar - National Award for Women
|
शैक्ष.-103/2022Acad-103/2022 |
Septemberसितम्बर |
Rescheduled dates of Skill Expo cum Awareness Workshop for the Principals and Teachers on Skill Courses; in Agra on 21st October 2022 and Panipat on 31st October 2022
|
शैक्ष.-102/2022Acad-102/2022 |
Septemberसितम्बर |
Integrating AI and Tinkering in School Curriculum
|
शैक्ष.-101/2022Acad-101/2022 |
Septemberसितम्बर |
Industry Engagement & Technology Exposure Program for students of CBSE schools
|
शैक्ष.-100/2022Acad-100/2022 |
Septemberसितम्बर |
Data Submission regarding Swachhata Pakhwada
|
शैक्ष.-99/2022Acad-99/2022 |
Septemberसितम्बर |
Swachh Sagar Surakshit Sagar Campaignस्वच्छ सागर सुरक्षित सागर अभियान के संबंध में
|
शैक्ष.-98/2022Acad-98/2022 |
Septemberसितम्बर |
Fit India Quiz 2022
फिट इंडिया क्विज 2022 के संबंध में
|
|
Septemberसितम्बर |
Teacher's Day
|
शैक्ष.-97/2022Acad-97/2022 |
Septemberसितम्बर |
Swachhata Pakhwada – reg.
स्वच्छता पखवाड़ा के संबंध में
|
शैक्ष.-96/2022Acad-96/2022 |
Septemberसितम्बर |
Shikshak Parv (2022-23)
शिक्षक पर्व (2022-23) के संबंध में।
|
शैक्ष.-95/2022Acad-95/2022 |
Septemberसितम्बर |
Poshan Maah and Pakhwada
पोषण माह और पखवाड़ा के संबंध में
|
शैक्ष.-94/2022Acad-94/2022 |
Augustअगस्त |
Awareness Workshop for the Principals and Teachers on Skill Courses Apparel,
Beauty & Wellness and Handicraft in Agra on 9th September 2022
|
शैक्ष.-93/2022Acad-93/2022 |
Augustअगस्त |
Two-day' Capacity Building Programme for Teachers Training "Typography & Computer Application" (Skill Subject) in CBSE affiliated Schools
|
शैक्ष.-92/2022Acad-92/2022 |
Augustअगस्त |
Teacher Training Sessions to be conducted by CBSE in partnership with Microsoft
|
शैक्ष.-91/2022Acad-91/2022 |
Augustअगस्त |
Training sessions for CS/IT/ICT teachers on 'Be Internet Awesome' program
|
शैक्ष.-90/2022Acad-90/2022 |
Augustअगस्त |
Orientation on IBM’s AI Start-up School Programme for students to scale AI
innovations
|
शैक्ष.-89/2022Acad-89/2022 |
Augustअगस्त |
Two-days' Capacity Building Programme for teachers teaching 'Office Procedures and Practices' (Skill subject) in CBSE affiliated schools
|
शैक्ष.-88/2022Acad-88/2022 |
Augustअगस्त |
CBSE Budding Authors Programme
के.मा.शि.बो. नवोदित लेखक कार्यक्रम
|
शैक्ष.-87/2022Acad-87/2022 |
Augustअगस्त |
Cyber Jaagrookta (Awareness) Diwas
साइबर जागरूकता (अवेयरनेस) दिवस के सम्बन्ध में
|
शैक्ष.-86/2022Acad-86/2022 |
Augustअगस्त |
Har Ghar Tiranga Program
हर घर तिरंगा कार्यक्रम के संबंध में
|
शैक्ष.-85/2022Acad-85/2022 |
Augustअगस्त |
Restart of ‘3030 Eklavya Series’: A CBSE and IIT Gandhinagar
Initiative
'3030 एकलव्य श्रृंखला' को पुनः प्रारंभ करना: केमाशिबो और आईआईटी गांधीनगर की पहल
|
शैक्ष.-84/2022Acad-84/2022 |
Augustअगस्त |
Competitions being organized by Indian Knowledge Systems Division of Ministry of Education @ AICTE
शिक्षा मंत्रालय के भारतीय ज्ञान प्रणाली प्रभाग @ एआईसीटीई द्वारा आयोजित की जा रही प्रतियोगिताओं के संबंध में
|
शैक्ष.-83/2022Acad-83/2022 |
Augustअगस्त |
Orientation Session for Principals on School Health and Wellness Programme
|
शैक्ष.-82/2022Acad-82/2022 |
Augustअगस्त |
Revised Guidelines for Tobacco Free Educational Institutions - Annexure
तंबाकू मुक्त शैक्षणिक संस्थानों के लिए संशोधित दिशानिर्देशों के संबंध में - Annexure
|
शैक्ष.-81/2022Acad-81/2022 |
Julyजुलाई |
Skill Expo cum Awareness Workshop for the Principals and Teachers on Skill Courses in Panipat on 22nd August 2022 and Agra on 28th August 202222 अगस्त 2022 को पानीपत में और 28 अगस्त 2022 को आगरा में प्रधानाचार्यों और शिक्षकों के लिए कौशल पाठ्यक्रम पर कौशल एक्सपो सह जागरूकता कार्यशाला के संबंध में।
|
शैक्ष.-80/2022Acad-80/2022 |
Julyजुलाई |
Skill Expo cum Awareness Workshop for the Principals and Teachers on Skill Courses Beauty and Wellness, Apparel, Fashion Studies and Textile Design in Lucknow on 5th August 20225 अगस्त 2022 को लखनऊ में प्रधानाचार्यों और शिक्षकों के लिए कौशल पाठ्यक्रम सौंदर्य और कल्याण, परिधान, फैशन अध्ययन और वस्त्र डिजाइन पर कौशल एक्सपो सह जागरूकता कार्यशाला के संबंध में।
|
शैक्ष.-79/2022Acad-79/2022 |
Julyजुलाई |
Awareness Workshop for the Principals and Teachers on Skill Courses Apparel, Fashion Studies and Textile Design
कौशल पाठ्यक्रम परिधान, फैशन अध्ययन और वस्त्र डिजाइन पर प्रधानाचार्यों और शिक्षकों के लिए जागरूकता कार्यशाला - के संबंध में
|
शैक्ष.-78/2022Acad-78/2022 |
Julyजुलाई |
World Youth Skills Day – 15th July 2022 विश्व युवा कौशल दिवस – 15 जुलाई 2022
|
शैक्ष.-77/2022Acad-77/2022 |
Julyजुलाई |
CBSE EXPRESSION SERIES on 'Yoga for Fitness' 'स्वास्थ्य के लिए योग' पर के.मा.शि.बो. अभिव्यक्ति श्रृंखला
|
शैक्ष.-76/2022Acad-76/2022 |
Julyजुलाई |
National Guidance Festival 2022
|
शैक्ष.-75/2022Acad-75/2022 |
Julyजुलाई |
The Indian Navy Quiz (THINQ-22)
भारतीय नौसेना प्रश्नोत्तरी (थिंक-22) - के सन्दर्भ में
|
शैक्ष.-74/2022Acad-74/2022 |
Julyजुलाई |
CBSE Honour for Excellence in Teaching and School Leadership 2021-22 Date extended upto 12nd July, 2022
शिक्षण एवं विद्यालय नेतृत्व में उत्कृष्टता के लिए के.मा.शि.बो. सम्मान 2021-22 के सम्बन्ध में।
|
शैक्ष.-73/2022Acad-73/2022 |
Julyजुलाई |
Orientation Workshop for Principals and Teachers on 'Augmented Reality & Virtual Reality (AR-VR)' {Skill Module for Middle school}
|
शैक्ष.-72/2022Acad-72/2022 |
Juneजून |
CBSE Honour for Excellence in Teaching and School Leadership 2021-22 Date extended upto 10th July, 2022
शिक्षण एवं विद्यालय नेतृत्व में उत्कृष्टता के लिए के.मा.शि.बो. सम्मान 2021-22 के सम्बन्ध में।
|
शैक्ष.-71/2022Acad-71/2022 |
Juneजून |
Free Online Course on 21st Century Skills for Teachers of CBSE affiliated schools
|
शैक्ष.-70/2022Acad-70/2022 |
Juneजून |
CBSE Honour for Excellence in Teaching and School Leadership 2021-22 - Date extended upto 30th June, 2022
शिक्षण एवं विद्यालय नेतृत्व में उत्कृष्टता के लिए के.मा.शि.बो. सम्मान 2021-22 के सम्बन्ध में।
|
शैक्ष.-69/2022Acad-69/2022 |
Juneजून |
Nomination/ Entries for National ICT Award for School Teachers for the year 2020 and 2021
|
शैक्ष.-68/2022Acad-68/2022 |
Juneजून |
Observing International Day of Yoga (IDY) on 21.06.2022
दिनांक 21.06.2022 को अंतरराष्ट्रीय योग दिवस (आईडीवाई) के रूप में मनाने के संबंध में।
|
शैक्ष.-67/2022Acad-67/2022 |
Juneजून |
Teachers Training on Skill Course Food, Nutrition & Dietetics on 07th & 08th July, 2022
|
शैक्ष.-66/2022Acad-66/2022 |
Juneजून |
Online E-Pledge Campaign 'Say Yes to Life, No to Drugs' (जीवन को हाँ कहें, नशे को ना कहें)
ऑनलाइन ई-प्रतिज्ञा अभियान 'जीवन को हां कहें, नशे को ना कहें '
|
शैक्ष.-65/2022Acad-65/2022 |
Juneजून |
Har Ghar Tiranga Program
हर घर तिरंगा कार्यक्रम के सन्दर्भ में
|
शैक्ष.-64/2022Acad-64/2022 |
Juneजून |
Orientation and Teachers' training programme on 'Digital Citizenship' {Skill Module for Middle school}
|
शैक्ष.-63/2022Acad-63/2022 |
Juneजून |
World Bicycle Day
विश्व साइकिल दिवस के संबंध में
|
शैक्ष.-62/2022Acad-62/2022 |
Juneजून |
CBSE Honour for Excellence in Teaching and School Leadership 2021-22 | Apply Now
|
शैक्ष.-61/2022Acad-61/2022 |
Mayमई |
Celebration of National Reading Day, Week and Month, 2022
राष्ट्रीय वाचन दिवस, सप्ताह और माह 2022 के आयोजन के संबंध में
|
शैक्ष.-60/2022Acad-60/2022 |
Mayमई |
Knowledge and Awareness Mapping Platform (KAMP) – An Initiative of
CSIR - NIScPR
|
शैक्ष.-59/2022Acad-59/2022 |
Mayमई |
Azadi ki Amrit Kahaniyan – A Video Series on Women Empowerment, Environment and Sustainability etc.
आजादी की अमृत कहानियां - महिला सशक्तिकरण, पर्यावरण और सततता इत्यादि पर एक वीडियो श्रृंखला
|
शैक्ष.-58/2022Acad-58/2022 |
Mayमई |
Jigyasa – The Heritage Quiz
|
शैक्ष.-57/2022Acad-57/2022 |
Mayमई |
Assessment and Evaluation Practices of the Board for the Session 2022-23
सत्र 2022-23 के लिए बोर्ड की आंकलन और मूल्यांकन पद्धतियाँ
|
शैक्ष.-56/2022Acad-56/2022 |
Mayमई |
Guidelines on Measures to Combat Ill Effects of the Heat Wave
ग्रीष्म लहर (हीट वेव) के दुष्प्रभावों से निपटने के उपायों पर दिशानिर्देश के सम्बन्ध में
|
शैक्ष.-55/2022Acad-55/2022 |
Mayमई |
Formation of YUVA Tourism Clubs in CBSE Affiliated Schools
|
शैक्ष.-54/2022Acad-54/2022 |
Mayमई |
National War Memorial: Performance by School Band Group – reg
राष्ट्रीय युद्ध स्मारकः विद्यालय बैंड ग्रुप द्वारा प्रदर्शन के संबंध में
|
शैक्ष.-53/2022Acad-53/2022 |
Mayमई |
Training on Best Strategies from Remote, Blended and Hybrid Learning for School Leaders of affiliated Schools of CBSE
|
शैक्ष.-52/2022Acad-52/2022 |
Mayमई |
Observing International Day of Yoga (IDY) on 21.06.2022
दिनांक 21.06.2022 को अंतरराष्ट्रीय योग दिवस (आईडीवाई) के आयोजन के संबंध में
|
शैक्ष.-51/2022Acad-51/2022 |
Aprilअप्रैल |
Extension of date of registration for second phase of training programmes to be conducted under Adolescent Peer Educators Leadership in Life Skills, Health and Wellbeing Programme
जीवन कौशल, स्वास्थ्य और कल्याण कार्यक्रम में किशोर पीयर एजुकेटर्स के नेतृत्व के अंतर्गत आयोजित किए जाने वाले प्रशिक्षण कार्यक्रमों के द्वितीय चरण के लिए पंजीकरण की तिथि विस्तार करने के संबंध में
|
शैक्ष.-50/2022Acad-50/2022 |
Aprilअप्रैल |
Curriculum of Skill Subjects for the academic session 2022-23
शैक्षणिक सत्र 2022-23 हेतु कौशल विषयों का पाठ्यक्रम
|
शैक्ष.-49/2022Acad-49/2022 |
Aprilअप्रैल |
Offering 'Design Thinking & Innovation' as a Skill Module to Middle school students
|
शैक्ष.-48/2022Acad-48/2022 |
Aprilअप्रैल |
Secondary and Senior School Curriculum 2022-23
माध्यमिक और वरिष्ठ विद्यालय पाठ्यक्रम 2022-23
|
शैक्ष.-47/2022Acad-47/2022 |
Aprilअप्रैल |
Pariksha Parv 4.0 by National Commission for Protection of Child Rights (NCPCR)
राष्ट्रीय बाल अधिकार संरक्षण आयोग (एनसीपीसीआर) द्वारा परीक्षा पर्व 4.0 के संबंध में
|
शैक्ष.-46/2022Acad-46/2022 |
Aprilअप्रैल |
Ek Bharat Shreshtha Bharat - Bhasha Sangam Brochure
एक भारत श्रेष्ठ भारत - भाषा संगम विवरणिका
|
शैक्ष.-45/2022Acad-45/2022 |
Aprilअप्रैल |
Adolescent Peer Educators Leadership in Life Skills, Health and Wellbeing Programme
जीवन कौशल, स्वास्थ्य और कल्याण कार्यक्रम में किशोर पीयर एजुकेटर्स नेतृत्व के संबंध में
|
शैक्ष.-44/2022Acad-44/2022 |
Aprilअप्रैल |
Ganga-Quest (2022) – An Online National Quiz by Ministry of Jal Shakti and Tree Craze Foundation
गंगा-क्वेस्ट (2022) - जल शक्ति मंत्रालय और ट्री क्रेज फाउंडेशन द्वारा आयोजित की जाने वाली ऑनलाइन राष्ट्रीय प्रश्नोत्तरी के संबंध में
|
शैक्ष.-43/2022Acad-43/2022 |
Marchमार्च |
YUVIKA - YUva VIgyani Karyakram (Young Scientist Programme)
युविका - युवा विज्ञान कार्यक्रम (युवा वैज्ञानिक कार्यक्रम)
|
शैक्ष.-42/2022Acad-42/2022 |
Marchमार्च |
Training and Assessment for the Teachers Teaching Skill Course, Beauty and Wellness (grade 9th and 10th)
कौशल पाठ्यक्रम, सौंदर्य और कल्याण (ब्यूटी एंड वेलनेस) (कक्षा 9वीं और 10वीं) पढ़ाने वाले शिक्षकों के लिए प्रशिक्षण और मूल्यांकन
|
शैक्ष.-41/2022Acad-41/2022 |
Marchमार्च |
Training and Assessment for the Teachers Teaching Skill Courses, Computer Applications & Typography and Shorthand (English)
कौशल पाठ्यक्रम,कंप्यूटर अनुप्रयोग और टाइपोग्राफी और आशुलिपि (अंग्रेजी) पढ़ाने वाले शिक्षकों के लिए प्रशिक्षण और मूल्यांकन
|
शैक्ष.-40/2022Acad-40/2022 |
Marchमार्च |
Strengthening of Sahodaya Movement
सहोदय आंदोलन के सुदृढ़ीकरण के संबंध में
|
शैक्ष.-39/2022Acad-39/2022 |
Marchमार्च |
CBSE EXPRESSION SERIES on 'National War Memorial'
'राष्ट्रीय युद्ध स्मारक' पर सीबीएसई अभिव्यक्ति श्रृंखला
|
शैक्ष.-38/2022Acad-38/2022 |
Marchमार्च |
Setting up of 'Skill Hubs' in CBSE affiliated schools under the Skill Hub Initiative under PMKVY 3.0 scheme
पीएमकेवीवाई 3.0 योजना के अंतर्गत कौशल केंद्र उपक्रमण के तहत सीबीएसई से संबद्ध स्कूलों में 'कौशल केंद्र' की स्थापना
|
शैक्ष.-37/2022Acad-37/2022 |
Marchमार्च |
The Atal Tinkering Lab (ATL) Marathon 2021-2022 - Brochure
अटल टिंकरिंग लैब (एटीएल) मैराथन 2021-2022 - Brochure
|
शैक्ष.-36/2022Acad-36/2022 |
Marchमार्च |
Smart India Hackathon (SIH) Junior 2022
स्मार्ट इंडिया हैकाथॉन (एसआईएच) जूनियर 2022 - के संबंध में
|
शैक्ष.-35/2022Acad-35/2022 |
Marchमार्च |
Posters on NIPUN Bharat Lakshyas from Balvatika to Grade 3
बालवाटिका से कक्षा तीसरी तक निपुण भारत लक्ष्य पर पोस्टर
|
शैक्ष.-34/2022Acad-34/2022 |
Marchमार्च |
International Women's Day
अंतर्राष्ट्रीय महिला दिवस के संबंध में
|
शैक्ष.-33/2022Acad-33/2022 |
Marchमार्च |
Mental Health and Well-being Survey
|
शैक्ष.-32/2022Acad-32/2022 |
Marchमार्च |
CSIR Innovation Award for School Children (2022)
स्कूली बच्चों के लिए सीएसआईआर इनोवेशन अवार्ड (2022) के संबंध में
|
शैक्ष.-31/2022Acad-31/2022 |
Marchमार्च |
National War Memorial, India Gate, New Delhi
राष्ट्रीय युद्ध स्मारक, इंडिया गेट, नई दिल्ली की यात्रा के संबंध में
|
शैक्ष.-30/2022Acad-30/2022 |
Marchमार्च |
Training and Assessment for the teachers teaching Skill courses, Office Procedures and Practices and Shorthand (Hindi).
|
शैक्ष.-29/2022Acad-29/2022 |
Februaryफरवरी |
‘Saksham’ National Competition 2021-22: Essay, Painting & Quiz to promote
awareness on Conservation of Petroleum Products to young bright minds
|
शैक्ष.-28/2022Acad-28/2022 |
Februaryफरवरी |
Election Commission of India's National Voter's Awareness Contest
|
शैक्ष.-27/2022Acad-27/2022 |
Februaryफरवरी |
CBSE Storytelling Competition- 2022
|
शैक्ष.-26/2022Acad-26/2022 |
Februaryफरवरी |
Suggestive Activities Calendar for FIT India Movement (March 2022 – Feb 2023)
|
शैक्ष.-25/2022Acad-25/2022 |
Februaryफरवरी |
Introduction of Sanskrit (Code No.119) and English (Code No. 101) at the second level for classes IX-X from the academic session 2022-23.
|
शैक्ष.-24/2022Acad-24/2022 |
Februaryफरवरी |
Training of Fashion Studies Teachers
|
शैक्ष.-23/2022Acad-23/2022 |
Februaryफरवरी |
Celebration of ‘Matribhasha Diwas’ (Mother Language day) on 21.02.2022
दिनांक 21.02.2022 को 'मातृभाषा दिवस' मनाने के सन्दर्भ में
|
शैक्ष.-22/2022Acad-22/2022 |
Februaryफरवरी |
World Heritage Volunteers 2022 Campaign
|
शैक्ष.-21/2022Acad-21/2022 |
Februaryफरवरी |
Training on “Hybrid Learning" teachers Schools of CBSE
|
शैक्ष.-20/2022Acad-20/2022 |
Februaryफरवरी |
Principals’ / Teachers’ Consultation for CBSE Learning Standards Frameworks of Classes IX-X
कक्षा IX-Xके सीबीएसई अधिगम मानक ढांचे के लिए प्राध्यापकों/शिक्षकों का परामर्श
|
शैक्ष.-19ब/2022Acad-19B/2022 |
Februaryफरवरी |
CSIR Innovation Award for School Children (CIASC 2022)
स्कूली बच्चों के लिए सीएसआईआर इनोवेशन अवार्ड (सीबीएसई) के सम्बन्ध में
|
शैक्ष.-19अ/2022Acad-19A/2022 |
Februaryफरवरी |
Jigyasa Vigyan Mahotsav 2022
जिज्ञासा विज्ञान महोत्सव 2022 के सम्बन्ध में
|
शैक्ष.-18/2022Acad-18/2022 |
Februaryफरवरी |
Free Online Teachers’ Training Programme on ‘Conducive Learning Environment’.
|
शैक्ष.-17/2022Acad-17/2022 |
Februaryफरवरी |
Submission of details of Art-Integrated Project at KALASETU Portal
|
शैक्ष.-16/2022Acad-16/2022 |
Januaryजनवरी |
Heritage India Quiz: 2021-22
हेरिटेज इंडिया प्रश्नोत्तरी: 2021-22
|
शैक्ष.-15/2022Acad-15/2022 |
Januaryजनवरी |
Registration of PE Teachers for SAI LNCPE Foundation Level Training Program
|
शैक्ष.-14/2022Acad-14/2022 |
Januaryजनवरी |
Swachh Vidyalaya Puraskar (SVP) 2021-22
|
शैक्ष.-12/2022Acad-12/2022 |
Januaryजनवरी |
Inviting Citizen Registrations for Watching Live Streaming of Republic Day Parade and Beating Retreat Ceremony 2022
|
शैक्ष.-11/2022Acad-11/2022 |
Januaryजनवरी |
Training of teachers teaching ‘Multi Skill Foundation Course’ at Secondary Level
|
शैक्ष.-10/2022Acad-10/2022 |
Januaryजनवरी |
Principals'/Teachers' Consultation for CBSE Learning Standards Frameworks of Classes IX-X
|
शैक्ष.-09/2022Acad-09/2022 |
Januaryजनवरी |
Standard Operating Procedure (SOP) for Republic Day Celebrations in all the schools of the country, 2022
|
शैक्ष.-08/2022Acad-08/2022 |
Januaryजनवरी |
CBSE Science Challenge - 2021-22
सीबीएसई विज्ञान चुनौती-2021-22
|
शैक्ष.-07/2022Acad-07/2022 |
Januaryजनवरी |
Sample Question Papers for Term II Examination of Classes X and XII for the session 2021-22
|
शैक्ष.-06/2022Acad-06/2022 |
Januaryजनवरी |
E-pledge against drugs
नशीले पदार्थों के खिलाफ ई-प्रतिज्ञा के संबंध में
|
शैक्ष.-13/2022Acad-13/2022 |
Januaryजनवरी |
New Year Greetings 2022!- from Chairman, CBSE
|
शैक्ष.-05/2022Acad-05/2022 |
Januaryजनवरी |
CBSE EXPRESSION SERIES on ‘My Vision for India @100 years’
'भारत के लिए मेरा विज़न@100 वर्ष' पर सीबीएसई अभिव्यक्ति श्रंखला
|
शैक्ष.-04/2022Acad-04/2022 |
Januaryजनवरी |
“National Youth Day” and “Birth Anniversary of Swami Vivekananda”
"राष्ट्रीय युवा दिवस" और "स्वामी विवेकानंद की जयंती" के सम्बन्ध में
|
शैक्ष.-03/2022Acad-03/2022 |
Januaryजनवरी |
Inviting entries for the 26th All India Children's Educational Audio-Video Festival (AICEAVF)
26वें अखिल भारतीय बाल शिक्षा ऑडियो-वीडियो महोत्सव (एआईसीईएवीएफ) हेतु प्रविष्टियां आमंत्रित करने के
संबंध में
|
शैक्ष.-02/2022Acad-02/2022 |
Januaryजनवरी |
Public Outreach Programme: e-pledge against drugs
जनसंपर्क कार्यक्रम: नशीली दवाओं के खिलाफ ई-प्रतिज्ञा के संबंध में
|
शैक्ष.-01/2022Acad-01/2022 |
Januaryजनवरी |
Promoting and Sustaining Appropriate Hand Hygiene Behaviour Among Children
बच्चों के बीच उचित हाथ स्वच्छता व्यवहार को बढावा देने और बनाए रखने के सम्बन्ध में
|